شرکت آمریکایی مدرنا (Moderna) می‌گوید دارد آماده می‌شود تا داده‌های ابتدایی کارآزمایی مرحله نهایی واکسن تجربی کرونایش تا آخر ماه جاری میلادی منتشر کند.

Moderna

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  مدرنا پس از اعلام نتایج اولیه می‌تواند در ماه دسامبر از سازمان غذا و داروی آمریکا تقاضای مجوز اضطراری کند.

امیدها در دنیا به دسترسی به واکسن موثر کرونا پس از اعلام شرکت فایزر درباره موثر بودن بالای ۹۰ درصدی واکسنش بر اساس نتایج اولیه کارآزمایی افزایش یافته است.

مدرنا حتی پس از اعلام داده‌های ابتدایی درباره تاثیربخشی واکسنش ممکن است منتظر داده‌های پیگیری دوماهه بی‌خطر بودن این واکسن بماند تا بتواند تقاضای تایید مصرف اضطراری آن را در آمریکا انجام دهد. کارشناسان انتظار دارند داده‌های مربوط به بی‌خطر بودن واکسن در نیمه دوم ماه جاری نوامبر (اوائل آذر) در دسترس قرار گیرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا واکسنی را تایید خواهد که دست کم ۵۰ درصد تاثیربخشی داشته باشد و هنوز معلوم واکسن مدرنا تا چه حدی موثر است.

شرکت مدرنا هم مانند شرکت فایزر از تکنولوژی RNA پیامبر برای انتقال ژن‌های کروناویورس به بدن برای ساخت پروتئین‌های گل‌میخی بوسیله سلول‌ها و تولید آنتی‌بادی در نتیجه پاسخ ایمنی ایچاد شده استفاده می‌کند.

کد خبر 564431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha